19 Ocak 2012 Perşembe

Garniture Cafe, İzmit

Garniture Cafe İzmit'in yeni mekanlarından. Fethiye Caddesi'nin yukarıki girişinde Ustalar Ayakkabı'nın tam karşısında. Nezih ve uygun ücretli bir yer. Bana kalırsa İzmit'in kalitesinin yükselmesi konusunda katkısı olmuş ve olacak bir yer. Zaten gördüğüm kadarıyla da sık sık tercih ediliyor insanlar tarafından ve benim tarafımdan da.



Yine bir acil nöbeti dönüşü açlık duygumu çok da yoğun hissedemesem de yiyince açılırım şeklinde annemden kalma bir düşünceyle kafeye girdim ve sokağa en yakın masaya, camın dibine oturdum. Oturduğum masanın koltuğuna toz şeker dökülmüştü ve garsonlardan rica etmeyi bekleyemeden ellerimle kendim temizleyip koltuğuma kuruldum. İçerisinin sıcaklığından çok memnun değildim ama üşüyor da sayılmazdım.

1 adet kahvaltı tepsisi ve 1 bardak fincan çay söyledim sabah sabah :).



Kahvaltı tepsisinin içeriğinde buradan farklı olarak salam da var fakat ben salam istemeyip onun yerine biraz daha fazla peynir istedim. Peynire aşığım da :).

Lezzet: Peynirlerin tadı harikaydı, hemen onu yazmak istiyorum. Tabi ben peynire karşı çok da objektif bir görüş belirtebilir miyim, onu da bilmiyorum ya. İsli peynir hariç hepsini seviyorum genelde :). Salatalıktaki hafif kabak tadı artık zaten her yerde rutine binmiş durumda. Şöyle taze, küçük, doğal olarak lezzetli köy salatalığı ile ender karşılaşır oldum. Domatesler iyiydi, tatsız tuzsuz olanlardan değildi. Patatesler azıcık soğumuştu. Siyah zeytinini beğendim, yeşil zeytinden hiç tatmadım. Damak tadımı bozuyor genellikle. Yıllar önce bir ara severdim kendilerini ama nedendir bilinmez sonrasında baya bir uzaklaştım. Yumurta kolayca kabuğundan ayrılıyordu fakat köy yumurtası tadında değildi. Tereyağ güzel fakat miktar olarak yetersiz geldi. Ben bu tepsideki 10 puanı peynirlere veriyorum. Diğer ürünleri sıradan olarak görüyorum. Ve elbette çay, her zamanki gibi Garniture Cafe'nin çayına yine 10 puan benden. Hem sıcaklığı hem de lezzetiyle takdirleri üzerine topluyor. Ekmekleri baştan kızartmadan getirmişlerdi, ben söyleyince kızarttılar. Fakat bazı dilimler sadece ısınmış gibiydi, kızartılmış ekmek görüntüsünde değildi.



Sunum: Kahvaltının tabakla değil beyaz porselenden bir tepsiyle sunuluyor olması bence çok güzel bir fikir. Çay bardağına ve altlığına zaten diyecek bir söz bulamıyorum. Gördüğüm camdan yapılma çay fincanlarının en iyilerinden, belki de en iyisi. Kahvaltı tabağındaki peynirlerin üçgen kesim şekli ve inceliği takdiri hak ediyor. Domates ve salatalık için de ince ve özenli kesimden ötürü tebrik ediyorum. Patates kızartması için ayrı bir kap düşünülmesi hoş olmuş fakat gerekmeyedebilirdi. Bu kısmı kendilerine bırakıyorum :). Çünkü peynirlerin sol tarafına kapsız bir şekilde konacak patates kızartmasının oradaki herhangi bir yiyecekle tatlarının karışması söz konusu olamaz. Domatesin suyu, düşük bir olasılık olarak, bulaşsa bile ortaya güzel bir tat çıkar. Bir de bu kahvaltı tepsisi olayının olumsuz yanını söylemek istiyorum, içerisindeki yiyeceklerin miktarının azıcık görünmesine yol açıyor :). Kahvaltıyı bitirdiğimde belki tıkabasa doymamıştım ama yine de midemde her şey yolundaydı.

Ortam: Masalar ve koltuklar güzel, tam benim istediğim gibi. Rahat. İçtasarım koyu renk ağırlıklı ve ışıklar göz yormuyor. Ortam ısısı iyi düzenlenememiş ne yazıkki. Cam dibinde oturuyordum belki ama genel olarak içısı düşüktü altkatta. Üstkatı bilmiyorum. Yemek yerken ortam ısısı o kadar önemli ki, o mekanda daha uzun süre zaman geçirmene yol açıyor. Diğer türlü hemen kalkıp gitmek istiyorsun eve.

Ücret: Kahvaltı tepsisi 5 TL. Süper. Fincan çay 2 TL. Değer. O tada değer. Sanırım bergamotluydu.

2 yorum:

  1. Garintürün yeni bir mönüsü var. Yemek mönüsünden de denemeni öneririm. Özellikle noodle'ları çok başarılı. Krema ve soya sosları ile harikalar yaratıyorlar mutfakta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni mönüyü ilk deneyenlerdenim, sıkça gittiğim bir mekan. bir çok yemeğini başarılı buluyorum. izmiti izmit yapan cafelerden biri garniture.

      Sil

Paylaş